En av årets bästa filmer: Mortal Instruments: Stad av Skuggor

Jag har sett en riktigt bra film  som jag vill rekomendera,Mortal Instruments : Stad av Skuggor.En av årets bästa filmer.Bok baseras på boken med samma namn av Cassandra Clare.Bra och logisk handling,lätt att hänga med i intrigen.Filmen handlar om Clary som är på en klubb tillsammans med kompisen Simon och ser ett mord ,som bara hon kan se. Efter mammans försvinnande så upptäcker hon att hon är skuggjägare ,en varelse som jagar övernaturliga varelser som exempelvis demoner och vampyrer.Clary träffar på skuggjägaren Jace och dras in en värld där  övernaturliga varelser finns över allt.Bra actionscener. Med tanke på våldet i filmen så förstår jag inte varför filmen har 15årsgräns,med tanke på att filmen är lämplig att ses av alla över 10 år som vill se en bra underhållande film. Bra musik,bland annat Heart by Heart  av Diane Warren med Demi Lovato som sångerska.Jag ger filmen betyget 4 av 5. Bra skådespelare ,Clary spelas av  Lily Collins(Phil Collins dotter),mamman  av Lena Headey,Jace av Jamie Campbell Bower,Luke av Aidan Turner,Hodge av Jared Harris,Dorothea av CCH Pounder, Isabelle av Jemima West,Alec av Kevin Segers,Valentine av Jonathan Rhys Meyers,Magnus Bane av Godfrey Gao. Regiserad av Harald Zwart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0